exirvip exirvip .

exirvip

افزایش خطر ابتلا به زوال عقل با استرس زیاد در میانسالی

طبق تحقیق دانشمندان، ناراحتی روانی می‌تواند خطر ابتلا به بیماری مغزی را تا ۲۴ درصد افزایش دهد.

افزایش خطر ابتلا به زوال عقل با استرس زیاد در میانسالیبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ دانشمندان در یک مطالعه جدید نشان داده‌اند که استرس، عصبی‌بودن یا خستگی بیش‌ازحد در میانسالی ممکن است خطر ابتلا به زوال عقل را افزایش دهد.

در روزگاری که بیشتر مردم سعی می‌کنند تعهدات کاری، خانوادگی و اجتماعی را در کنار یکدیگر حفظ کنند، رنج‌بردن از ناراحتی روانی، امری چندان غیرعادی نیست. اما محققان در مطالعه جدیدی ادعا می‌کنند که ناراحتی روانی می‌تواند خطر ابتلا به بیماری مغزی را تا ۲۴ درصد افزایش دهد.

تیمی از محققان دانشگاه هلسینکی ۶۹ هزار نفر با حداکثر سن ۴۵ سال را مورد بررسی قرار دادند و از شرکت‌کنندگان خواستند تا پرسشنامه‌هایی را درباره علائم روانشناختی خود پر کنند. تجزیه‌وتحلیل آن‌ها نشان می‌دهد کسانی که اغلب از استرس، افسردگی، عصبی‌بودن یا خستگی رنج می‌برند، ۱۷ تا ۲۴ درصد بیشتر در معرض خطر زوال عقل بوده‌اند.

مقالات بیشتر:محضر عقد شیک

دانشمندان معتقدند؛ دلیل وجود چنین ارتباطی هنوز نامشخص است، اما نکته مهم درک عوامل خطر بیماری خواهد بود. در این مقاله که توسط نشریه Jama Network Open منتشر شده است، محققان توضیح می‌دهند:

«با رشد جمعیت، اختلالات مربوط به حافظه شایع‌تر می‌شود. به‌طور طبیعی، این امر درک عوامل خطر آن‌ها را مهم می‌کند. مخصوصاً از دیدگاه روانپزشکی، بسیار جالب است که از طریق مدل‌سازی دقیق، ارتباطی بین علائم مرتبط با پریشانی روانی و یک بیماری ارگانیک مغز برقرار کرده‌ایم. در این مطالعه، علائم پریشانی روانی به‌طور قابل‌توجهی با افزایش خطر ابتلا به زوال عقل به هر دلیلی مرتبط بوده است.»

مقالات دیگر:وکیل فروش مال ورثه ای


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۷ دی ۱۴۰۱ساعت: ۰۳:۱۴:۴۳ توسط:exirvip موضوع: نظرات (0)

طرح آمریکا برای ابطال ویزای فرزندان مقامات ایران

طرح جدیدی از سوی قانونگذاران آمریکایی مقامات مسئول اتفاقات اخیر در ایران و فرزندان آن‌ها را هدف قرار می‌دهد.

به گزارش «تابناک» به نقل از انتخاب، در ادامه این مطلب آمده است: این طرح به رهبری نمایندگان جو ویلسون (رئیس کالیفرنیا)، جاش گاتهایمر (D-N.J.)، کلودیا تنی (R-N.Y.) و ویسنته گونزالس (D-Texas) پیش می‌رود.

مقالات بیشتر:دفتر ازدواج تهران

این طرح در صورت تصویب به وزیر امور خارجه آمریکا دستور می‌دهد تا بررسی کند که آیا گروه گسترده‌ای از مقامات ایرانی - از جمله اعضای سپاه پاسداران، دفتر رهبری و نیروی انتظامی - و اعضای خانواده آن‌ها در این کشور حضور دارند یا خیر.

طبق متن طرح، هرگونه روادید صادر شده برای خانواده این افراد قانونا باید باطل شود.

ویلسون به المانیتور گفت: «غیرقابل باور است که به مقامات ایرانی و اعضای خانواده شان ویزا داده می‌شود تا به ایالات متحده بیایند.»

یک مقام سابق آمریکایی گفت که وزارت امور خارجه سوابق سفر مقامات ایرانی و بستگان آن‌ها را که با ویزای موقت یا دائم به ایالات متحده سفر می‌کنند، نگهداری می‌کند.

واشنگتن قبلاً اقدام به محدود کردن ویزا برای مقامات بلندپایه ایران کرده است. سخنگوی وزارت امور خارجه به المانیتور گفت: دستور سال ۲۰۱۹ دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا مبنی بر ممنوعیت ورود مقامات ارشد دولت ایران و خانواده‌های آن‌ها همچنان به قوت خود باقی است.

مقالات دیگر:دفتر ازدواج تهران


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۹ آذر ۱۴۰۱ساعت: ۰۳:۳۸:۲۸ توسط:exirvip موضوع: نظرات (0)

استعفای میرکاظمی صحت دارد؟

صبح امروز یک فعال رسانه ای توئیتی درباره استعفا یا برکناری میرکاظمی معاون رئیسی منتشر کرد که یک منبع آگاه استعفا را تکذیب کرد.

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، یک منبع آگاه گفت: استعفای میرکاظمی از ریاست سازمان برنامه و بودجه به هیچ عنوان صحت ندارد و وی در حال تدوین برنامه هفتم و لایحه بودجه است.

مقالات بیشتر:بهترین دفتر عقد غرب تهران

یک منبع آگاه در مورد استعفای رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: این اخبار به هیچ عنوان صحت ندارد و میرکاظمی این روزها به شدت روی تدوین برنامه هفتم و لایحه بودجه سال تمرکز دارد.

وی افزود: جای تعجب است که در زمانی که با توجه ابلاغ سیاست‌های کلی همه در تدوین برنامه هفتم کمک حال سازمان برنامه باشند با این شایعات اغراض سیاسی رو دنبال می‌کنند.

وی در پایان تاکید کرد: میرکاظمی در هماهنگی کامل با تیم اقتصادی دولت مشغول پیش بردن برنامه‌های دولت سیزدهم هست و شایعات خللی در کار سازمان برنامه و بودجه ایجاد نخواهد کرد.

مقالات دیگر:محضر عقد شیک


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۵ آذر ۱۴۰۱ساعت: ۰۵:۰۹:۳۰ توسط:exirvip موضوع: نظرات (0)

شرط جدید ترکیه برای کُردهای سوریه

منابع خبری اعلام کردند که ترکیه شروط جدیدی را برای کُردهای سوریه تعیین کرده و در ازای عدم انجام عملیات زمینی در مناطق شمالی سوریه خواستار خروج آنها از سه شهر مهم در این منطقه شده است.

ایسنا: منابع خبری اعلام کردند که ترکیه شروط جدیدی را برای کُردهای سوریه تعیین کرده و در ازای عدم انجام عملیات زمینی در مناطق شمالی سوریه خواستار خروج آنها از سه شهر مهم در این منطقه شده است.

شبکه الجزیره به نقل از منابع رسمی ترکیه‌ای در این باره اعلام کرد: آنکارا خواستار خروج نیروهای سوریه دموکراتیک (قسد) از سه شهر "منبج"، "عین العرب" (کوبانی) و "تل رفعت" شده است.

طبق گفته این منابع، ترکیه موافق بازگشت نهادهای دولت سوریه به این سه شهر پس از خروج کردها از آنها است.

مقالات بیشتر:دفتر عقد پونک

این منابع همچنین اعلام کردند: طرف روسی تلاش می‌کند تا خواسته‌های آنکارا را برآورده کرده و از عملیات نظامی ترکیه جلوگیری کند.

طبق این گزارش، آنکارا برای پاسخ به خواسته‌هایش ضرب‌الاجل تعیین کرده است و درصورت برآورده نشدن این خواسته‌ها عملیات نظامی در شهرهای منبج، عین العرب و تل رفعت انجام خواهد داد.

همزمان با ادامه حملات هوایی آنکارا منابع مطلع در مناطق شمالی سوریه دوشنبه از تکمیل مقدمات آغاز عملیات زمینی ترکیه در این منطقه خبر داده‌ بودند.

منابع مطلع در این باره به العربی الجدید گفته‌اند: اکنون مقدمات آغاز عملیات زمینی کامل شده است و این احتمال وجود دارد که تل رفعت در حومه شمالی حلب و همچنین شهر "عین العرب" (کوبانی) در شرق فرات، هدف بعدی ترکیه باشد.

پیشتر نیز منابع رسانه‌ای اعلام کرده بودند که آنکارا خواستار خروج نیروهای سوریه دموکراتیک تا ۳۰ کیلومتری نوار مرزی با سوریه در راستای اجرای توافق‌های گذشته با آمریکایی‌ها و روسیه شده است. یکی دیگر از شروط ترکیه بیرون کردن نیروهای حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک) از سوریه و تحویل برخی از فرماندهان آن به آنکارا اعلام شده است.

طبق گزارش این رسانه‌ها، ترکیه‌ای‌ها همچنین خواستار تخصیص بخشی از درآمدهای نفتی در مناطق تحت کنترل نیروهای قسد به مناطق تحت کنترل گروه‌های وابسته به آنکارا و ایجاد مراکز دیده‌بانی مستقل برای ترکیه یا به طور مشترک با ائتلاف بین‌المللی به منظور نظارت بر جابجایی تسلیحات سنگین در این مناطق شده‌اند.

طبق این گزارش، ترکیه همچنین پیشنهاد دیگری را پیش پای کُردهای سوریه گذاشته است و طبق این پیشنهاد، آن‌ها می‌توانند شروط مذکور را برآورده نکرده و در ازای آن کل منطقه را به ارتش سوریه تحویل دهند.

به دنبال انفجار تروریستی اخیر در مرکز استانبول که به کشته شدن شش تن و زخمی شدن ۸۱ تن دیگر منجر شد، ترکیه گروه‌های مسلح کُرد مستقر در مناطق شمالی عراق و سوریه را مسئول این اقدام دانست و به همین منظور عملیات نظامی هوایی را علیه حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک) و یگان‌های مدافع خلق کرد (ی.پ.گ) در شمال سوریه و عراق آغاز کرده است.

 

مقامات بلند پایه ترکیه و در رأس آنها رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری این کشور همزمان با حملات هوایی به انجام یک عملیات زمینی در این مناطق تهدید کرده‌اند.

مقالات بیشتر:دفتر ازدواج غرب تهران


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۸ آذر ۱۴۰۱ساعت: ۰۱:۰۰:۵۹ توسط:exirvip موضوع: نظرات (0)

هشدار فرمانده نیروی دریایی ارتش به آمریکا در مورد شهپادها

خبرفوری:فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: برای اولین بار بالگردهای هجومی و پهپادهای به روز با برد بیش از ۲ هزار کیلومتر در نیروی دریایی رونمایی می شود.

امیر دریادار شهرام ایرانی در نشست خبری امروز خود با گرامیداشت روز هفتم آذر روز نیروی دریایی و بزرگداشت یاد شهدای دفاع مقدس و نیروی دریایی، اظهار کرد: امروز نیروی دریایی در دوره سازندگی گام برمی دارد و در همه حوزه های منطقه و بین الملل فعالیت دارد. در حوزه ساخت انواع شناورها، تجهیزات و پرنده ها حرف داریم و توان خود را در دریا به نمایش گذاشته ایم. شاهراه تجاری دریایی کشور را در امنیت حفظ کرده ایم. تمام کشتی های تجاری ما توسط نیروی دریایی اسکورت می شوند. شناورهای نیروی دریایی در همه اقیانوس ها حضور دارند. نیروی دریایی در حال حاضر دارای فرماندهی ناوگان اقیانوس هند، فرماندهی ناوگان اقیانوس اطلس و فرماندهی ناوگان اقیانوس آرام است.

مقالات بیشتر:دفتر ازدواج تهران

وی ادامه داد: در حوزه افزایش توان رزمی شاهد پیشرفت های بسیار خوبی بوده ایم و به زودی شاهد الحاق دستاوردهای جدید نیروی دریایی به بدنه این نیرو خواهیم بود. برای اولین بار بالگردهای هجومی و پهپادهای به روز با برد بیش از ۲ هزار کیلومتر استفاده خواهیم کرد.

امیر ایرانی خاطرنشان کرد: همزمان سه ناوگروه نیروی دریایی در حال انجام ماموریت هستند. این توان را داریم که صدها پهپاد را همزمان به پرواز درآوریم. در چند ماه آینده، اجرای رزمایش مرکب در دستور کار داریم که در منطقه شمال اقیانوس هند با حضور بیشتر کشورهای عضو تفاهم نامه های دو یا چند جانبه هستند، اجرا خواهیم کرد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش افزود: امروز صنعتگران، دانشمندان و شرکت های دانش بنیان ما تمام تلاش خود را به کار می گیرند تا توان نیروی دریایی افزایش یابد. ارتقای توان رزمی، ساخت شناورهای مجهز و افزایش برد عملیاتی در اولویت ماست.

وی درباره ماموریت ناوگروه۸۶ نیروی دریایی، گفت: ناوگروه ما برای تامین امنیت کشتیرانی در تنگه مالاگا ماموریت دارد. ما اکنون در اقیانوس آرام حضور داشته و  آمادگی حضور در همه اقیانوس ها را داریم.

ایرانی در واکنش به اعلام آمریکا در استفاده از تعداد زیادی شهپاد در دریاها، اظهار کرد: این شهپادها ایمنی دریانوردی را به خطر انداخته اند و ما پیش از این، شهپادها را جمع کردیم و چون آمریکا تضمین داد که شهپادها را جمع کند، آنها را بازگرداندیم ولی اگر دوباره این اتفاق بیفتد باز هم آن را جمع می کنیم چون شهپادها امنیت دریانوردی را به خطر می اندازند و خطری برای کشتی های تجاری و نفت کش هستند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: دشمن سعی داشت منطقه شمال اقیانوس هند و کانال سوئز را امنیتی کند و  مرکز امنیتی منطقه در چابهار برای تامین امنیت دریایی ایجاد شد تا کشورهای عضو آیونز و سایر کشورها که مایل باشند، برای تامین امنیت منطقه حضور داشته باشند.

مقالات دیگر:ساخت تار غرب تهران


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱ آذر ۱۴۰۱ساعت: ۱۱:۵۷:۳۲ توسط:exirvip موضوع: نظرات (0)

۴۸ اخلال‌گر در طرح دستگیری دلالان ارزی در تهران به دام افتادند

 

فرارو:رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ گفت: پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ توانست با اشراف اطلاعاتی، اقدامات عملیاتی خود در راستای بی‌اثر کردن توطئه‌های دشمن را به سرانجام برساند به گونه‌ای که با اجرای طرح مبارزه با اخلالگران و تامین کنندگان اهداف تروریسم اقتصادی از دوازدهم تا بیست و سوم آبان ماه، ۴۸ نفر از اخلالگران ارزی توسط ماموران پلیس امنیت اقتصادی، دستگیر شدند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از دستگیری ۴۸ اخلالگر بازار ارز در اجرای اجرای طرح دستگیری دلالان و برهم زنندگان نظم این بازار خبر داد.

مقالات بیشتر: هنگام عقد چه دعا و چه سوره‌ای از قرآن را بخوانیم؟

به گزارش ایسنا، سرهنگ هدایت بهرامی با اشاره به اهمیت نوسان قیمت ارز و تاثیر آن بر ساختار کلی اقتصاد، گفت: از آنجا که دشمنان و معاندان همواره به دنبال ضربه زدن به جمهوری اسلامی بوده و در این مسیر نیز از افراد فرصت طلب، سودجو و طماع نیز استفاده می‌کنند، اجرای طرح دستگیری دلالان و برهم زنندگان نظم بازار ارز در دستورکار قرار گرفت.

وی افزود: ایجاد نارضایتی در بین آحاد جامعه یکی از مهم‌ترین حربه‌های دشمن علیه ایران اسلامی است و در جریان ناآرامی‌ها و اغتشاشات اخیر نیز تا حدی زمینه برای دشمنان فراهم شد تا جایی که با انتشاراخبار کذب و پالس‌های منفی و با ایجاد معاملات فردایی و کاغذی سعی در تهییج بازار و اخلال در بازار ارز را داشتند.

بر اسس اعلام مرکز اطلاع‌رسانی پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ، بهرامی اظهارکرد: پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ توانست با اشراف اطلاعاتی، اقدامات عملیاتی خود در راستای بی‌اثر کردن توطئه‌های دشمن را به سرانجام برساند به گونه‌ای که با اجرای طرح مبارزه با اخلالگران و تامین کنندگان اهداف تروریسم اقتصادی از دوازدهم تا بیست و سوم آبان ماه، ۴۸ نفر از اخلالگران ارزی توسط ماموران پلیس امنیت اقتصادی، دستگیر شدند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ با اشاره به تشکیل ۳۲ فقره پرونده در این خصوص، گفت: با اقدامات عملیاتی این پلیس، بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار انواع ارز به ارزش ۲۳۵ میلیارد ریال کشف شد که در تعاقب این طرح، شاهد توقف سیر صعودی قیمت ارز و سیر نزولی آن در روز‌های اخیر هستیم.

مقالات دیگر:وکیل سعادت آباد


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۴ آبان ۱۴۰۱ساعت: ۰۲:۵۱:۱۹ توسط:exirvip موضوع: نظرات (0)

ماکرون: باید روش مقابله با ایران را تغییر دهیم

امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه، در ادعای جدیدی گفت: تهدیدات ایران از چارچوب منطقه‌ای خارج شده است.

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، رئیس‌جمهور فرانسه با طرح ادعاهایی گفت که روش مقابله با ایران باید تغییر یابد.

مقالات بیشتر:دفتر عقد پونک

امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه در حاشیه نشست تغییرات آب وهوایی موسوم به «کوپ۲۷» در شهر شرم الشیخ مصر در گفت‌وگو با شبکه العربیه مدعی شد که تهدیدات ایران از چارچوب منطقه‌ای خارج شده و باید روش مقابله با تهدیدات ایران در جهان را تغییر دهیم.

وی گفت که برای مقابله با آن چه تهدیدات ایران می‌خواند باید به طور منظم تلاش کنیم.

مکرون همچنین تاکید کرد که باید این مساله تضمین شود که ملت ایران از تحریم ها علیه نظام این کشور تاثیر نپذیرد.

مقالات دیگر:فواید ایمپلنت دندان


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۷ آبان ۱۴۰۱ساعت: ۱۲:۰۱:۵۶ توسط:exirvip موضوع: نظرات (0)

معاون بهداشت وزارت بهداشت منصوب شد

تهران - ایرنا - بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حکمی حسین فرشیدی را بهعنوان معاون بهداشت این وزارتخانه منصوب کرد.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا از وزارت بهداشت، در حکم حسین فرشیدی به عنوان معاون بهداشت این وزارتخانه آمده است: خدمتگزاری در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران فرصتی مغتنم و نعمتی بزرگ است که خداوند متعال به بندگان خویش اعطاء فرموده و شکر نعمت است که از این فرصت گرانقدر در جهت خدمت به مردم شریف میهن اسلامی نهایت استفاده به عمل آید.

مقالات بیشتر:دفتر عقد لوکس

عین‌اللهی در این حکم نوشت: در این راستا و با توجه به تعهد، تخصص و سوابق علمی و اجرایی ارزنده و به موجب این ابلاغ به عنوان معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی منصوب می‌شوید تا با رعایت مقررات قانونی و شرعی انجام وظیفه کنید.

وی اظهار داشت: امید است با حمایت و پشتیبانی دولت مردمی، فسادستیز و عدالت محور و با استفاده از نیروهای متخصص، متعهد و انقلابی در انجام این رسالت خطیر موفق باشید.

حسین فرشیدی از اساتید دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی هرمزگان است.

پیش از این کمال حیدری از ۱۱ مهر ۱۴۰۰ به عنوان معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی فعالیت داشت.

مقالات دیگر:هزینه سالن عقد


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۱ آبان ۱۴۰۱ساعت: ۰۲:۴۱:۳۸ توسط:exirvip موضوع: نظرات (0)

واتساپ برای هزاران کاربر در سراسر جهان قطع شد

فرارو:گفته می‌شود قطع شدن واتساپ ناشی از بروز مشکل فنی سرور‌ها است. واتساپ حدود دو میلیارد کاربر فعال جهانی دارد و یکی از نرم‌افزار‌های رایج پیام رسان در کشور‌های اروپایی بشمار می‌رود.

دسترسی به واتساپ برای هزاران نفر از کاربران این نرم‌افزار پیام رسان در انگلیس و سراسر جهان قطع شده است.

به گزارش ایرنا، بیش از ۱۲ هزار کاربر این نرم‌افزار حوالی ساعت ۸ صبح (به وقت محلی انگلیس) از طریق تارنمای "داون دتکتور" که داده‌های اختلات اینترنتی را جمع آوری می‌کند گزارش دادند که دسترسی آن‌ها قطع شده است.

آن‌ها همچنین در توئیتر و سایر شبکه‌های اجتماعی اعلام کردند که این نرم‌افزار از کار افتاده است. در قسمت بالای نرم‌افزار عبارت درحال اتصال ظاهر می‌شود، اما اتصال برقرار نمی‌شود.

مقالات بیشتر:محضر عقد شیک

گفته می‌شود که این وضعیت ناشی از بروز مشکل فنی سرور‌ها است. واتساپ حدود دو میلیارد کاربر فعال جهانی دارد و یکی از نرم‌افزار‌های رایج پیام رسان در کشور‌های اروپایی بشمار می‌رود.

این برنامه توسط شرکت سهامی واتس‌اَپ ساخته شده و مؤسس شرکت و سازندهٔ این برنامه یان کوم است و در نهایت توسط متا پلتفرمز (شرکت فیس‌بوک سابق) خریداری گردید.

کاربران شرکت فیسبوک سال گذشته نیز شاهد اختلالات گسترده در رسانه‌های مختلف وابسته به آن بودند.

خبرگزاری رویترز در گزارشی دلیل قطعی این رسانه‌های اجتماعی را یک حمله سایبری اعلام کرد، اما فیسبوک ضمن رد این گزارش اعلام کرد دلیل اختلال در سرویس‌های فیس‌بوک تکنیکی است.

گفتنی ست از آغاز ناآرامی‌ها در ایران واتس اپ و اینستاگرام فیلتر شده است.

مقالات دیگر:روانشناس کودک و نوجوان آریاشهر


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۳ آبان ۱۴۰۱ساعت: ۱۲:۵۸:۵۷ توسط:exirvip موضوع: نظرات (0)

نماینده ویژه آمریکا در امور ایران: مذاکرات متوقف شده است

نماینده ویژه آمریکا در امور ایران در گفت‌وگویی با مطرح کردن ادعاهایی علیه ایران به سوالاتی درباره آخرین تحولات مذاکرات احیای برجام و جنگ روسیه و اوکراین پاسخ داد.

نماینده ویژه آمریکا در امور ایران: مذاکرات متوقف شده است

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، روزنامه اورشلیم پست نوشت، رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران در گفت‌وگو با شبکه سی‌ان‌ان گفت که دولت آمریکا بر این باور است که باید مانع دستیابی ایران به یک سلاح اتمی شود.

مالی گفت: دیپلماسی راه این است؛ ما باید ببینیم که آیا این دولت[ایران] دولتی است که می‌خواهد به یک توافق دست پیدا کند یا نه، اما در حال حاضر، تمرکز روی اتفاقاتی است که می‌افتد، چون مذاکرات متوقف شده است.

او در ادامه گفت که جو بایدن، رییس جمهور آمریکا از ابتدای ورود به کاخ سفید تاکید کرده که یکی از اولویت‌های اصلی او، ممانعت از دست‌یابی ایران به سلاح اتمی است و « او عقیده دارد و ما هم با او هم‌نظریم که دیپلماسی بهترین راه رسیدن به این هدف است.»

نماینده ویژه آمریکا در امور ایران، درباره وضعیت مذاکرات احیای توافق هسته‌ای در وین مدعی شد: دلیل این که مذاکرات در یک بن‌بست قرار دارد و دلیل این که پیش نمی‌رود، این است که ایران در دو ماه گذشته،  موضعی در این مذاکرات اتخاذ کرده که واقعا مغایر با بازگشت به توافق است. آن‌ها درخواست‌هایی مطرح می‌کنند که هیچ ارتباطی به برجام[توافق هسته‌ای] ندارند. تا زمانی که این طور باشد، مذاکرات در وقفه خواهد بود.

مقالات بیشتر:سالن عقد شیک

او گفت: مذاکرات در حال حاضر حتی در دستور کار قرار ندارد و تمرکزی روی آن نیست.

این در حالی است که ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در نشست خبری اخیرش، در پاسخ به سوالی در مورد آخرین تحولات روند مذاکرات برجام و اظهارات مقامات آمریکایی مبنی بر اینکه مذاکرات احیای برجام در حال حاضر در اولویت آنها قرار ندارد، اظهار کرد: موضوع مذاکرات رفع تحریم‌ها از دستور کار ایران خارج نشده و تمام تحولات دیپلماتیک که هماهنگ کننده عالی اتحادیه اروپا آقای بورل دارد و نقشی که ایشان به عنوان واسطه در نقل و انتقال پیام بین ایران و آمریکا ایفا می‌کند نشان می‌دهد که طرف مقابل نیز به ادامه مذاکرات برای رفع تحریم‌ها پایبند است و آمریکایی‌ها نیز علی رغم برخی از مواضع چیزی از اینکه از احیای برجام منصرف شده‌اند بیان نکرده‌اند. البته شاهد تناقض آمریکایی‌ها در رفتار و گفتار هستیم. از یک سو پیام‌هایی را برای احیای توافق می‌دهند و از سوی دیگر بعضا مواضعی را اتخاذ و بیان می‌کنند که این مواضع تکمیل کننده روند مذاکرات نیست.

کنعانی در بخش دیگری از صحبت‌های خود در پاسخ به این سوال گفت: تمام زمینه‌های فنی و تکنیکی برای احیای توافق و بازگشت تمام طرف‌ها به توافق وجود دارد. مسیر مذاکرات در روند خوبی قرار گرفته و تحقق این موضوع در حال حاضر وابسته به تصمیم سیاسی آمریکاست و هر موقع که این کشور اراده لازم را داشته باشد می‌توانیم به توافق برگردیم. البته معطل توافق نخواهیم بود و مناسبات دیپلماتیک خود را در سطوح مختلف با کشورهای مختلف از جمله منطقه و همسایه ادامه می‌دهیم و برای گسترش آن تلاش می‌کنیم.

اورشلیم پست همچنین گزارش داد، رابرت مالی در بخش دیگری از گفت‌وگو با شبکه سی‌ان‌ان، درباره این که آیا ارزیابی اوکراین مبنی بر این که روسیه از پهپادهای ساخت ایران برای حمله به شهرهای اوکراین استفاده کرده است، صحت دارد یا نه، گفت، آمریکا از ماه ژوئیه مطلع بود که ایران برای فروش صدها پهپاد به روسیه آماده می‌شد و «حالا ما همین امروز صبح[دوشنبه] شاهد  خرابی‌هایی هستیم که این پهپادها به بار می‌آورند. ما هر کاری بتوانیم برای متوقف کردن آن انجام می‌دهیم.»

او مدعی شد: ایرانی‌ها آن را انکار می‌کنند اما همه، اول و بیشتر از همه اوکراینی‌ها فریب این دروغ‌ها را نمی‌خورند. ما هر کاری بتوانیم برای متوقف کردن آن انجام می‌دهیم، تحریم روسیه، ایران یا هر کس دیگری که در انتقال این تسلیحات نقش داشته باشد.

مالی همچنین درباره تکذیب انتقال این پهپادها به روسیه از سوی ایران، گفت: به شواهد و مدارک نگاه کنید. من مطمئنم اتحادیه اروپا نیز به همین نتیجه خواهد رسید و انتقال این پهپادها را تحریم خواهد کرد.

ادعاهای مالی در این باره، در حالی مطرح می‌شود که ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در نشست خبری اخیرش در پاسخ به سوالی درباره ادعای مقامات اوکراین مبنی بر فروش پهپادهای ایرانی از سوی تهران به روسیه، بیان کرد: متاسفانه اخباری منتشر می‌شود که مبتنی بر اهداف سیاسی است و عمدتا از سوی منابع رسانه غربی نیز به آنها دامن زده می‌شود. ایران بارها اعلام کرده که یک طرف جنگ بین روسیه و اوکراین نیست. ایران هیچ سلاحی را برای هیچ کدام از طرفین جنگ صادر نکرده است. همانطور که بارها گفته‌ایم سیاست خارجی ایران مبتنی بر مخالفت با جنگ است و در خصوص جنگ در اوکراین نیز ما مخالف جنگ هستیم و متناسب با ظرفیت‌های خود تلاش کرده و می‌کنیم که رویکرد نظامی در این زمینه خاتمه پیدا کند.

این دیپلمات ارشد ایرانی ادامه داد: این طنز تلخ سیاسی است که کشورهایی که خودشان صادر کننده میلیاردها دلار اسلحه و تجهیزات نظامی به یک طرف جنگ هستند کشور دیگری را به ارسال اسلحه به یک طرف جنگ متهم می‌کند و جنگ تبلیغاتی و روانی علیه ایران راه می‌اندازند. آنها اگر طرفدار صلح و ایجاد راهکار سیاسی در جنگ اوکراین هستند این میزان ارسال اسلحه برای یک طرف جنگ از سوی آنها چه معنایی دارد؟ این یک رفتار متناقض است. ما برای حل این بحران به دنبال راهکار سیاسی هستیم و از راهکارهای سیاسی استقبال می‌کنیم.

به نوشته اورشلیم پست، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران در پاسخ به این سوال که آیا دولت آمریکا از «تغییر رژیم» در ایران حمایت خواهد کرد یا نه، با تکرار اظهارات مداخله‌جویانه مقامات این کشور در پی اتفاقات اخیر در ایران، گفت: سیاست ما تغییر رژیم به تحریک واشنگتن نیست. سیاست ما دفاع و حمایت از حقوق اولیه شهروندان ایرانی است، همان طور که از حقوق اولیه تمام شهروندان در سراسر جهان دفاع می‌کنیم.

مقالات دیگر:وکیل خانم در تهران


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۶ مهر ۱۴۰۱ساعت: ۱۲:۲۶:۳۹ توسط:exirvip موضوع: نظرات (0)