exirvip exirvip .

exirvip

صف وام ازدواج نشان مي‌دهد بانك‌ها همكاري نمي‌كنند

ايسنا/خوزستان معاون امور جوانان اداره‌كل ورزش و جوانان خوزستان گفت: تعداد افرادي كه در صف وام ازدواج قرار دارند نشان مي‌دهد بانك‌ها همكاري خوبي ندارند و امر ازدواج جوانان را عقب مي‌اندازند.

پرويز اميري در گفت‌وگو با ايسنا، با اشاره به هفته ازدواج اظهار كرد: در سال ۹۹، ۳۹ هزار و ۵۶۳ مورد ازدواج و ۹ هزار و ۸۶۱ مورد طلاق در خوزستان ثبت شده است.

وي افزود: از ابتداي امسال تا پايان خردادماه نيز ۷ هزار و ۲۱۷ خوزستاني متقاضي وام ازدواج بودند كه ۲ هزار و ۶۵۷ نفر از اين تعداد وام ازدواج را دريافت كردند بنابراين ۴ هزار و ۵۶۰ نفر در صف دريافت وام ازدواج هستند.

مقالات مشابه:محضر عقد با سالن غذاخوري غرب تهران

معاون امور جوانان اداره‌كل ورزش و جوانان خوزستان گفت: تعداد افرادي كه در صف وام ازدواج قرار دارند نشان مي‌دهد بانك‌ها همكاري خوبي ندارند و امر ازدواج جوانان را عقب مي‌اندازند.

اميري بيان كرد: يكي از مشكلات جوانان در راه دريافت وام اين است كه علاوه بر اينكه بايد دو ضامن داشته باشند، بانك تقاضاي سفته مي‌كند.

وي با اشاره به برخي چالش‌هاي جوانان در امر ازدواج، گفت: نبود اشتغال پايدار جوانان، نداشتن مسكن، برخي آداب و رسوم دست و پا گير در برگزاري مراسم ازدواج، مسئوليت گريزي جوانان، ترس از طلاق و تنوع‌طلبي جوانان برخي از چالش‌ها در ازدواج است. اعتياد نيز يكي از چالش‌هاي بزرگ جوانان در بحث ازدواج است.

معاون امور جوانان اداره‌كل ورزش و جوانان خوزستان گفت: برگزاري كارگاه‌هاي آموزشي رايگان، راه‌اندازي پويش ازدواج جوانان با همراهي خيرين و هماهنگي با برخي دفاتر ازدواج به منظور حذف هزينه ثبت عقد در روز اول ذي الحجه، برخي از اقدامات اين معاونت در راستاي تسهيل و تشويق جوانان و به مناسبت ازدواج بوده است. 

مقالات ديگر:وكيل اروميه


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۶ تير ۱۴۰۰ساعت: ۰۶:۲۸:۵۴ توسط:exirvip موضوع: نظرات (0)

طلاق و سقط جنين در كشور روند صعودي دارد

مهدي رضاييان با اشاره به اينكه متاسفانه اكثر روندهاي كشور در بحث مفاسد اخلاقي به صورت صعودي هستند، گفت: آمارهاي مربوط به طلاق، ايدز، سقط جنين، بالارفتن سن ازدواج، آمارهايي هستند كه در سطح كشور و استانها، نشان دهنده اين است كه روندها صعودي است.

به گزارش شبكه اطلاع رساني راه دانا؛ به نقل از عصراترك، مهدي رضاييان، دبير شوراي سياستگذاري عفاف و حجاب كشور پيش از ظهر امروز در ستاد راهبري و هماهنگي اجراي مصوبه عفاف و حجاب استان خراسان شمالي اظهار داشت: در موضوع مسائل فرهنگي و اجتماعي، تفاوتي كه با ساير عرصه وجود دارد، اين است كه خيلي از عرصه ها، شرايط و وضعيت هايي كه پيش مي آيد قابل تغيير و برگشت است.

مقالات بيشتر:دفتر ازدواج جنت آباد جنوبي

وي ادامه داد: شرايط سياسي، اقتصادي، كرونايي شرايطي هستند كه خيلي از مسائل را تحت الشعاع قرار مي دهند، خيلي از اين مسائل با مديريت دقيق در سطوح راهبردي و عملياتي، برگشت پذير باشد، اما اين در حالي است كه خيلي از مسائل فرهنگي و اجتماعي باتوجه به اينكه اعتقادات، باورها را تغيير مي دهند، به سختي قابل برگشت خواهند بود.

رضائيان با اشاره به اينكه دامنه مفهومي واژه عفاف بسيار وسيع است، افزود: سرمايه هاي اصلي هر جامعه به خصوص جامعه اسلامي كه بر مبناي دين اسلام پايه گذاري شده است، مربوط به عفاف است، كه اگر گاهي اوقات انحرافاتي در حوزه عفاف ديده مي شود، در گذشت زمان اين تغييرات به صورت وسيع تري در آن افراد ايجاد مي شود.

تمركز سرمايه گذاري هاي دشمن نسبت به تخريب حوزه هاي فرهنگي و اجتماعي در كشور

وي با بيان اينكه موضوع مباحث اجتماعي و فرهنگي در مقايسه با سايرعرصه ها پراهميت تر است، ادامه داد: سرمايه گذاري دشمن در حوزه فرهنگي و اجتماعي براي كشور ايران، بسيار زياد است، فعاليت درحوزه فضاي مجازي، شبكه هاي ماهواره اي، خبري معاند قطعا با سرمايه گذاري بالا انجام مي شود و كار ما را سخت تر مي كند.

رضائيان گفت: اگر بخواهيم از فرهنگ ايراني و اسلامي مان صيانت كنيم بايد در ابتدا ترفند هاي دشمن را به خوبي بشناسيم، سپس حداقل سرمايه گذاري مان به اندازه سرمايه گذاري دشمن باشد.

اين مقام مسئول بيان داشت: نكته قابل توجه اين است كه بايد بدانيم كه اكنون در چه نقطه اي ايستاده ايم، روند وضعيت ما چگونه است، شاخص ها و شناسه هاي فرهنگي، اجتماعي در ارتباط با اين موضوع چه وضعيتي دارد.

وي اظهار داشت: متاسفانه اكثر روندهاي كشور در بحث مفاسد اخلاقي به صورت صعودي هستند، آمارهاي مربوط به طلاق، ايدز، سقط جنين، بالارفتن سن ازدواج، آمارهايي هستند كه در سطح كشور و استانها، نشان دهنده اين است كه روندها صعودي است.

رضائيان افزود: در حال حاضر شايد مديريت اجتماعي ما، سخت ترين نوع مديريت است كه با آن مواجه هستيم و عرصه رويارويي و نبرد ما با دشمنان اسلام اين عرصه است كه بايد در اين عرضه بايد وضعيت را بشناسيم و برنامه داشته باشيم كه روندها كنترل شود و نقاط مطلوب كه پيش بيني شده است، در دسترس قرار گيرد.

 

 

 

عمده تاكيد در حوزه فرهنگي، ايجابي و اقناعي است

وي با بيان اينكه حوزه عفاف، مشترك بين خانم ها و آقايان است و هركدام تعريفي جداگانه اي دارد، گفت: عمده تاكيد در حوزه فرهنگي، ايجابي و اقناعي است، اما افراد خاصي كه با نيت خاص، جريانات سازمان يافته در خلاف جهت حركت دارند، امكان سلبي و مقابله اي لازم است.

رضائيان با اشاره به اينكه سرمايه گذاري در حوزه عفاف و حجاب دو بعد دارد، گفت: يك بعد مربوط به كساني مي شود كه مي خواهند فرهنگ كشور را تخريب و كشور را از ارزشهاي ايراني اسلامي دور كنند.

دبير شوراي سياستگذاري عفاف و حجاب كشور اظهار داشت: بعد ديگر سرمايه گذاري مربوط به داخل كشور است كه بايد به همان نسبت يا بيشتر انجام شود، كه شامل سرمايه گذاري مادي  و معنوي است و بايد به موضوع بيشتر اهميت داده شود، زيرا از يك موضوع بي عفتي شروع مي شود، تبعات ديگري دارد و قطعا پيشران بسياري از افزايش طلاق ها، سقط جنين ها بي عفتي است.

اقدامات دستگاه هاي فرهنگي كشور در حدي كه بايد باشد، نيست

وي در پاسخ به سوال خبرنگار عصراترك در رابطه با اينكه چرا با وجود 24 دستگاه فرهنگي فعال در سطح كشور، بخش زيادي از مصوبات اين جلسات در همان جا باقي مي ماند و خيلي در سطح جامعه تغييرات به صورت محسوس ديده نمي شود، گفت: يك سري اقدامات در داخل كشور و يك سري اقدامات توسط دشمن در حال انجام است كه برآيند آن در جامعه ديده مي شود و اين به معناي بي اقدامي و بي عملي نيست.

وي افزود: البته از اين اقدامات رضايت نداريم، اقدامات در حدي كه بايد نيست، اما حداقل هايي انجام مي شود، بايد اقدامات گسترش پيدا كند، اگر اين كار انجام شود، آثار در جامعه ديده خواهد شد و تاثير بيشتر از فضاي جازي مخرب خواهد شد.

رضائيان در رابطه با تاثيرگذاري سلبريتي ها بر وضعيت عفاف و حجاب جامعه گفت: سلبريتي ها در جامعه تاثيرگذار هستند، كه اكثرا قشر خاكستري جامعه اين افراد را به عنوان الگو قرار مي دهند و نقشي كه آنها دارند در مجموع نقش منفي است.

وي عنوان كرد: باتوجه به اينكه در فيلم با تصويري ظاهر مي شوند كه در فضاي مجازي كاملا متفاوت است و تاثير منفي بيشتري دارد، لذا بايد براي سلبريتي ها كه مرجعيتي در جامعه براي عده زيادي دارند، برنامه ريزي شود كه اين افراد توانند نقش مثبتي داشته باشند.

رضائيان گفت: در حال حاضر خيلي از نقش سلبريتي ها رضايت وجود ندارد، اما در اين گروه نيز افرادمقيدي وجود دارند كه در مسير مثبت حركت دارند.

مقالات ديگر:قاليشويي در شرق تهران


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۲ تير ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۱۴:۰۳ توسط:exirvip موضوع: نظرات (0)

بانك تجارت خرداد ماه به 11 هزار زوج وام ازدواج پرداخت كرد

بانك تجارت درپايان خردادماه سال جاري تعداد11501تسهيلات قرض الحسنه ازدواج به متقاضيان پرداخت كرده است.

مقالات بيشتر:سالن عقد شيك جنت آباد شمالي

به گزارش پول نيوز، در راستاي عمل به مسئوليت اجتماعي، حمايت از اقشار آسيب پذير و تسهيل شرايط ازدواج جوانان، اين بانك اعطاي تسهيلات قرض الحسنه ازدواج را در اولويت هاي خود قرار داده و بر اين اساس شعب بانك تجارت در خردادماه سال جاري به بيش از11 هزار زوج تسهيلات قرض الحسنه ازدواج پرداخت كرده اند و 19331  نفر از واجدين شرايط دريافت تسهيلات قرض الحسنه در نوبت دريافت اين تسهيلات هستند كه به زودي براساس ضوابط تعيين شده ،از سوي شعب بانك تجارت پرداخت مي شود.

اين بانك درپايان ارديبهشت ماه سال 1400نيز عملكرد شاخصي داشته و دراين بازه زماني به 5889 نفر از زوجهاي جوان تسهيلات قرض الحسنه ازدواج پرداخت كرد.

مقالات ديگر:آموزش آنلاين خياطي


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۵ تير ۱۴۰۰ساعت: ۰۱:۰۶:۴۱ توسط:exirvip موضوع: نظرات (0)