exirvip exirvip .

exirvip

هيچكدام از سايت‌هاي همسريابي مجوز ندارند/ تشكيل خانواده و فرزندآوري در دستور كار مشاوران قرار گيرد/ اجباري شدن مشاوره‌هاي پيش از ازدواج منوط به ساخت دفتر حتي در روستاها است

محمد مهدي تندگويان گفت: هيچكدام از سايت هاي همسريابي مجوز ندارند و ما با جامعه اي كه تخلف مي‌كند قاطعانه و درست برخورد كرديم يعني هم به دادستاني هم پليس فتا هشدار داديم و نظر دفتر رهبري را گرفتيم و ابلاغ كرديم.

به گزارش برنا؛ محمدمهدي تندگويان، معاون امور جوانان وزير ورزش و جوانان در نشست صميمانه مديران مراكز تخصصي مشاوره ازدواج و خانواده كه با حضور وزير ورزش وجوانان برگزار شد، گفت: حضور مديران جوان را برد معاونت جوانان ميدانم و خوشبختانه كار بهم ريخته و ناقص وجود ندارد دليل آن اين است كه در اين معاونت از جوانان استفاده شده است و اتفاقا آقاي سلطاني فر، وزير ورزش و جوانان به درستي اين كار را انجام و مديريت ورزش را هم به خوبي انجام دادند.

او افزود: ما در حوزه دولتي به عنوان يك نهاد با شما در ارتباط هستيم و هر آنچه از دستمان برمي‌آمد انجام داديم و مكاتبات لازم صورت گرفت تا در رديف ها موضوع بيمه مراكز روانشناسي موردتوجه قرار گيرد و از اين بيشتر اختيارات نداريم اما هرجايي كه سازمان روانشناسي ورود پيدا كرد بنده حمايت كردم و حمايت خواهيم كرد. مي توان بيان كنم كه در وزارتخانه موضوعي باقي نيست انجام نداده باشيم.

تندگويان تصريح كرد: تاكيد بنده بر اين است كه اگر صنفي مطالبات دارد خودش هم بايد خودجوش كار كند و مطالباتش را بيان كند، تاكنون اين مطالبات درخصوص بيمه مطرح شده اما تا جايي كه در اختيار ما بوده انجام داديم و باقي مسائل بايد درون صنف حل شود.

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: موضوع خسارات مراكز در دوران كرونا را پيگيري كرديم هرچند در وظيفه ما نيست و ستاد ملي خسارات را پرداخت كرده است اما در هرصورت پيگير بوديم و مبالغي را دريافت كنند.

تندگويان گفت: اجباري شدن مشاوره ازدواج چند چالش دارد يكي اينكه اگر ازدواج را منوط به مشاوره كنيم به شرطي مي توان آن را در كل كشور اجرايي كرد كه زيرساخت آن وجود داشته باشد نه اينكه مشاوره را اجباري كنيم اما دفاتري در روستاها وجود نداشته باشد و همين موضوع مانع ازدواج شود.

او ادامه داد: امروزه 134 مركز تخصصي مشاوره ازدواج و خانواده فعال در تهران داريم اما 8 مركز در استان وجود دارد و در استان تهران بايد پايش صورت گيرد و كمك و ساخت مركز در شهرستان هاي تهران در اولويت قرار گيرد.

تندگويان تاكيد كرد: از طرفي ديگر چه تضميني است اگر مشاوره ازدواج اجباري شود ازدواج افزايش پيدا كند؟ مگر الان كه مشاوره طلاق اجباري است ما طلاق نداريم؟ پس بايد به مدارس برگرديم يعني بايد حضور مشاوران و روانشناسان در مدارس اجباري شود و اينگونه نباشد كه بچه ها فقط در مدارس عربي، فيزيك و... ياد بگيرند اين درحاليست كه يك روانشناس و مشاوره بايد در مدرسه كنار دانش آموز آموزش خانواده محور ارائه دهد.

معاون امور جوانان با اشاره به فعاليت برخي سايت ها خاطرنشان كرد: هيچكدام از سايت هاي همسريابي مجوز ندارند و از لحاظ ما صد در صد غيرقانوني هستند و ما به عنوان معاونت جوانان وزارت ورزش وجوانان با جامعه اي كه تخلف مي‌كند قاطعانه و درست برخورد كرديم يعني هم به دادستاني هم پليس فتا هشدار داديم و نظر دفتر رهبري را هم گرفتيم و ابلاغ كرديم.

او افزود: سامانه اميد زندگي را ايجاد كرديم و درخواستم اين است براي رونق آن به سمت تجارت الكترونيك برويد و اگر نظري هم داريد بيان كنيد. از نگاه جوانان پيشنهاد ميدهم حتما اطلاعات خود را به روز نگه داريد چون جوانان امروز مانند ما نيستند و خواسته هاي آنها بسيار متفاوت از ماست و اين هنر مشاور است كه جوان را جذب خود كند نه اينكه جوان بگويد تمام اين حرف هايي كه روانشناس مي‌زند را خودم بلدم ضمن اينكه خواستار اين هستم در موضوعات علمي باورهاي اعتقادي مدنظر قرار گيرد.

 

تندگويان اضافه كرد: تا چندسال گذشته هيچكس نمي‌دانست ازدواج سفيد چيست اما الان تبديل به فرهنگ شده است دليلش هم اين است روي اين موضوع كار نكرديم. خواهشم اين است درمورد آسيب ها  به روز باشيد و به موقع ورود پيدا كنيد.

معاون امور جوانان گفت: جوان بايد بپذيرد خوشبختي يعني فرزنددار شدن بنابراين خواهشم اين است كه خانواده و فرزندآوري را در دستور كار خود قرار دهيد.

تندگويان عنوان كرد: عدم مهارت آموزي يكي از مشكلات من با جوانان است به همين دليل تاكيدم بر اين است كه بايد به جوانان مهارت آموزش دهيم.

مقالات بيشتر:سالن عقد شيك غرب تهران


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ساعت: ۰۳:۵۳:۲۳ توسط:exirvip موضوع: نظرات (0)

چهار شرط دريافت كمك‌هزينه ازدواج بيمه شدگان تامين‌اجتماعي

براساس ماده۸۵ قانون تامين‌اجتماعي، بيمه‌شده سازمان تامين‌اجتماعي بايد چهار شرط داشته باشد تا مستحق دريافت كمك‌هزينه ازدواج شود.

 به گزارش خبرگزاري مهر، يكي از انواع حمايت‌هاي سازمان تامين‌اجتماعي، پرداخت كمك‌هزينه ازدواج است كه به‌عنوان هديه به بيمه‌شدگان واجد شرايط كه تشكيل خانواده مي‌دهند، پرداخت مي‌شود و چنانچه زن و شوهر هر دو شرايط دريافت كمك هزينه ازدواج را داشته باشند، كمك هزينه به هر دو نفر قابل پرداخت است. به استناد ماده ۸۵ قانون تامين‌اجتماعي، بيمه شده بايد چهار شرط را داشته باشد تا مستحق دريافت كمك‌هزينه ازدواج شود. بر اين اساس، بيمه‌شده طي ۵ سال قبل از تاريخ ازدواج، حداقل به مدت ۷۲۰ روز سابقه كار داشته و حق‌بيمه اين مدت را پرداخت كرده باشد، در تاريخ ازدواج رابطه استخدامي بيمه‌شده با كارفرما قطع نشده باشد، ازدواج اول بيمه شده باشد، ازدواج دائم بوده و در دفتر رسمي ازدواج ثبت شده باشد تا كمك‌هزينه ازدواج به فرد تعلق بگيرد. ميزان كمك هزينه ازدواج برابر با يك ماه متوسط حقوق يا مزد بيمه شده است.

مقالات بيشتر:سالن عقد شيك


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ساعت: ۰۳:۰۷:۵۸ توسط:exirvip موضوع: نظرات (0)