exirvip exirvip .

exirvip

هشدار درباره جدي گرفتن علائم آبله ميمون و بثورات پوستي

به گفته رئيس دانشگاه علوم پزشكي استان سمنان علائم عمومي اين بيماري مثل ساير بيماري‌هاي ويروسي به‌صورت سردرد، تب و بدن درد است و علايم اختصاصي آن تورم در ناحيه غدد لنفاوي گلو و كشاله ران و بثورات پوستي از دانه هاي كوچك تا تاول هاي گسترده ايجاد كند.

به گزارش راهبرد معاصر رئيس دانشگاه علوم پزشكي استان سمنان از شناسايي يك فرد مبتلا به سرخك در شهرستان‌هاي تحت‌پوشش اين دانشگاه خبر داد.

دكتر كامران قدس با اعلام اين خبر اظهار كرد:از ابتداي شيوع سرخك در ايران در جمعيت تحت پوشش دانشگاه علوم پزشكي استان سمنان، ۶۷ مورد مشكوك ابتلا به سرخك مراجعه كردند كه تست يك نفر مثبت اعلام شد.

وي با اشاره به شيوع سرخك در برخي كشورهاي همسايه ادامه داد: مدتي است كه سرخك به صورت طغيان از كشور مجاور به داخل كشور ايجاد شد و تمامش به‌صورت خارج از حيطه سيستم بهداشتي كشورمان بوده و منشا اين بيماري ايران نبوده است.

مقالات بيشتر:دفتر ازدواج با پذيرايي شام

رئيس دانشگاه علوم پزشكي استان سمنان با تاكيد بر اين كه تاكنون 21 هزار نفر از واجدين شرايط دريافت واكسن سرخك در مناطق تحت پوشش دانشگاه، اين واكسن را دريافت كردند، گفت: از ابتداي شيوع سرخك در ايران شصت و هفت نفر مشكوك داشتيم كه يه نفر فقط قطعي شد.

وي افزود: فرد مبتلا به سرخك دختري هشت ساله از اتباع افغانستاني متولد ايران و ساكن يكي از شهرستان‌هاي تحت پوشش اين دانشگاه است و پزشكان و مراقبان سلامت مركز خدمات جامع سلامت آن منطقه با حضور در منزل اين بيمار، ساير افراد خانواده وي را نيز مورد بررسي قرار دادند.

دكتر قدس همچنين با اشاره به بيماري آبله ميمون در برخي كشورها با بيان اينكه ميمون به‌صورت حامل ويروس است و در ارتباط با جوامع انساني مي‌تواند ترشحات رو منتقل و افراد را مبتلا كند، بيان كرد: علائم عمومي اين بيماري مثل ساير بيماري‌هاي ويروسي به‌صورت سردرد، تب و بدن درد است و علايم اختصاصي آن تورم در ناحيه غدد لنفاوي گلو و كشاله ران و بثورات پوستي از دانه هاي كوچك تا تاول هاي گسترده ايجاد كند.

كودكان بيشتر در معرض خطر آبله ميمون‌اند

رئيس دانشگاه علوم پزشكي استان سمنان گفت: بيماري آبله ميمون به‌صورت اوليه منجر به عفونت باكتري و ميكروب‌هاي شديدتري مي شود و همچنين سيستم اعصاب مركزي را هم درگير مي كند ممكن است منجر به فوت فرد مبتلا شود كه متأسفانه در كودكان 20 تا 25 درصد و در بزرگسالان تا 10 درصد موجب فوت افراد شده است و بنابراين كودكان بيشتر در معرض خطر هستند.

وي با تاكيد بر اين كه مردم هر گونه تب و بثورات پوستي را جدي بگيرند، تصريح كرد: معمولاً تا سه هفته دوره كمون اين بيماري است و اگر ابتلا و بروز اين بيماري در جهان افزايش يابد، خوشبختانه واكسن اين ويروس موجود است./ايسنا

مقالات ديگر:ظروف كرايه شهرك غرب


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۷ خرداد ۱۴۰۱ساعت: ۰۸:۰۱:۲۵ توسط:exirvip موضوع: نظرات (0)